2015年3月31日 星期二

台灣青年節:三月十八日--四月七日

167

I was called a terrorist yesterday, but when I came out of jail, many people embraced me, including my enemies, and that is what I normally tell other people who say those who are struggling for liberation in their country are terrorists.—Nelson Mandela

「從前有人指稱我是個恐怖份子,但當我獲釋出獄時好多人給我熱烈的擁抱,甚至包括我以前的敵人在內。」當有人指控他們國內爭取自由的人們是恐怖份子時,我就會這樣和他們說。--曼德拉

180

沒有留言: